Saturday, June 12, 2010

Renjis-renjis Dipilis

Renjis-renjis dipilis
Ditepungilah tawar
Hai beras kunyit ditabur
Disiram si air mawar

Perkahwinan untuk separuh tahun pertama tahun 2010 :

Wedding Nurul Adillah & Mohd Faisal, 10 Jun 2010, Pengkalan Chepa

Wedding of the year - wedding Kak Dillah ex-roomate dan housemate saya di mahligai 81 ini - merupakan wedding yang paling dinanti-nanti tahun ini. Sangat ralat dan terkilan bila tak berkesempatan untuk memeriahkan majlisnya, apakan daya jarak menjadi batu penghalang. Kak Dillah berangkat pulang ke tanah air 10 hari sebelum majlisnya, di saat kami sedang dalam kemuncak pertempuran dalam perjuangan pena. Kepulangan Kak Dillah tentulah amat dirasai, kerana dialah yang paling rajin turun naik tangga bertanya khabar kami seorang demi seorang yang terbongkang dengan buku-buku di musim peperiksaan. Juga tolong masak untuk kami. Juga akan berdiri di muka tangga dengan kata-kata semangat setiap kali kami hendak keluar melangkah ke exam hall. How we miss her so much! Kami semua tumpang gembira apabila melihat senyuman lebar yang tidak lekang di bibir kakanda sulung kami ini di hari bahagianya.
Big congratulations for you Kak Dillah, we love you so much!

Wedding Nur Amnanie & Raja Faeez Shah, 11 Jun 2010, Pengkalan Chepa

Nanie teman sepermainan saya sedari kecil. Sekolah sama dari darjah satu sampai form three. Yang kedua menamatkan zaman bujang dalam batch 6P 1999. Rasa macam baru semalam saya pergi belajar dan bermain di rumah lama Nanie di kuarters guru, selang beberapa tahun berjauhan Nanie dah pun jadi isteri orang!

Wedding Syahida & Awis, Mac 2010, Kubang Kerian

Sya classmate saya sewaktu form three. Bekas ketua pengawas di zaman silam. Dan bakal bergelar mommy dah pun tak lama lagi. Alhamdulillah. Happy for you, Sya!

Selamat pengantin baru
Kekal bahagia hendaknya
Moga dirahmati selalu
Bercinta hingga ke syurga

1 comment: