Sunday, July 10, 2011

Penganggur Berjaya?


Masih tidak tahu bila saya akan dipanggil bekerja. Jadi untuk sementara waktu ini, jadilah penganggur berjaya. Cuba juga mencari kerja sambilan di mana-mana, tetapi sukar untuk menemukan kerja yang boleh tamat sebelum waktu Maghrib.

Buat masa ini saya menjawat jawatan suri rumah sepenuh masa - kata mak, wang saku diberi dalam bentuk beras, hehe - mengajar tuisyen individu Chemistry di hujung minggu (lepaslah duit minyak dan kredit telefon, alhamdulillah, sudah memadai) dan baru mendapat kontrak membuat kuih raya secara kecil-kecilan untuk julung kalinya dalam hidup ini - saya amatlah kurang berkeyakinan, dengan kadar kesabaran yang tidak berapa tinggi serta seni membuat kuih yang nyawa-nyawa ikan, mampukah diriku bertahan untuk mengulang proses membancuh-menguli-mencanai-menerap-membakar-membubuh topping biskut raya agar ianya berkualiti luar dan dalam untuk dijual kepada pelanggan? Oh sungguh dilema.

Wahai bakal majikanku nun di Cyberjaya sana, tolonglah bagi hitam-putih perihal penempatan PPPS PPC 2011 ini. Janganlah dibiarkanku terus-terusan menjadi penanam anggur yang tidak berbuah, yang hanya masuk angin keluar asap saban hari. Tolonglah!

No comments:

Post a Comment