Thursday, November 24, 2011

Lebai Malang

Tengah pulun siapkan manual pengurusan sekolah 2012
Waktu itulah adaptor laptop nak buat hal, maka tak dapat caj
Tak tidur malam fikir takut tak siap
Bukannya rajin atau bersungguh sangat
Cuma itu sudah jadi tanggungjawab
Saya memang sedikit pantang buat sesuatu secara caca merba
Ala-ala perfectionist pun ye
Bukan begitu sebenarnya
Buatlah apa-apa kerja baik pun biarlah kerana Allah
Tak perlu harapkan apa-apa balasan
Kalau sekadar nak dapat pujian, tak dipuji nanti kecewa
Kalau sekadar nak dapat ganjaran, tak dapat nanti merana
Kalau niat kerana Allah, dunia dapat, saham di sana pun percuma sekali
Itu lagi best kan?
Saya memang puas apabila melihat sesuatu itu berkeadaan sempurna
Semalam pergi Kamunting, tiba-tiba sampai kedai, laptop berperangai elok pula
Balik rumah buat hal semula
Sudahnya nak tak nak terpaksa turun Kamunting lagi, seorang diri
Sumpah bosan jalan sorang-sorang
Nak makan kat kedai pun tak gembira
Sudahnya tapau makan di rumah saja
Macam tak percaya saya telah drift di jalan kelapa sawit Semanggol 100 km/j
Saya memecut tanpa sedar, maafkan saya
Pergi kedai akhirnya memang sah adaptor rosak
Nak tak nak kena beli adaptor baru jugak
Kalau tak kerja tak akan siap dan saya tak tergamak nak bercuti-cuti Malaysia di Semanggol saja
Di zaman belum dapat gaji ni, melayang pula RM99 untuk adaptor baru
Keluar kedai ada surat merah terselit dekat wiper kereta
Aduhhhhhh saman parking pula!!!
Duit pun terbang dengan gembira
Agaknya banyak dosa kot sehari dua ni
Tuhan nak beri peringatan agar cepat-cepat berpaling kembali

No comments:

Post a Comment