Thursday, November 12, 2009

Apa Dah Jadi?

Ada seorang beliau.

Lately beliau merasakan kehidupannya sangat tidak terurus. Sejak suhu makin menjunam dengan gembiranya, susun atur hidup beliau pun mula kucar-kacir tak tentu hala.

Lepas maghrib mata beliau dah mula berpinar-pinar, mentang-mentang malam awal. Bertahan, bertahan! Puas menongkat mata, akhirnya beliau tumbang jua sebelum waktunya. Ya Allah, lemah semangat betul la beliau ni!

Tak apalah, biarkan beliau beradu. Beliau 'syahid' awal dengan harapan dan azam yang setinggi Menara Taipei 101 bahawa beliau akan bangun awal pagi esok! Mesti bangun! Mesti!

Pukul 4.30 pagi - Simple Plan melalak-lalakkan Welcome to My Life di tepi telinga beliau dengan sungguh lantangnya.

"Sejuknya nak bangun!"

Lalu beliau mensnoozekan alarm beliau selama lima belas minit lagi. Dan begitulah seterusnya sehinggalah beliau telah terlajak dari waktu yang sepatutnya beliau bangun. Subuh dah masuk. Susahnya beliau nak keluar dari duvet beliau yang tebal itu. Beliau seakan terpaksa 'berjihad' dengan diri beliau sendiri untuk bangun mengerjakan suruhan Allah yang terpenting itu.


Perihal makan pula, di musim-musim beku ini, perut beliau memang tak mampu bertahan lama. Pukul 7 beliau breakfast, pukul 10 dalam lecture perut beliau dah pun mula buat konsert rock and roll. Dan di masa belajar, beliau seakan tak boleh berpisah dengan segala-mala junkfood yang tak memberi faedah langsung kepada kesihatan diri beliau. Makanya, beliau asyik makan, makan dan makan saja. Lepas tu beliau tidur, tidur dan tidur pula. Ayooo...

Apa dah jadi ni?

Semoga beliau diberikan kekuatan untuk memperbetulkan kembali cara hidup beliau kepada yang normal, serta tidak ekstrim di mana-mana sudut.

Sekian merapu-rapan untuk hari ini.

5 comments:

  1. huhu. lucu entry akak!

    May Allah gives you strength as much as He tried you.

    ReplyDelete
  2. hehe. beliau gakkkk ehhh...

    ReplyDelete
  3. assalammualaikum

    salam ziarah
    moga Allah beri kekuatan

    ReplyDelete
  4. kak in, kite mcm same je? haha.

    ReplyDelete