Sunday, March 21, 2010

First Attempt

Percubaan pertama membuat Oreo Cheesecake. Prosedurnya macam lebih sikit dari Toblerone Cheesecake yang aku pernah bake sebelum ni. Maka maafkanlah kalau rupa keknya senget-benget, bertebing, merekah-rekah dan entah apa lagi kecacatan yang terhasil. Aku yakin mak telah mengucap panjang apabila melihat rupa cheesecake yang aku selalu gembar-gemburkan ini. Sila jangan pengsan melihat hasilnya!

Sebelum cover dengan chocolate glaze. Sabar ajelah melihat rupanya, macam rumah tak siap!

Selepas cover dengan chocolate glaze - it looks better. Itulah cara orang tak berseni menghias kek :D

Aku memang prefer letak chocolate glaze kalaupun rupanya cantik, sebab rasa cheese yang kuat menyebabkan rasa kek ni jadi cepat muak. Kalau letak chocolate glaze, rasa dia macam seimbang sikit. Haha, yeke? Takpelah, mungkin itu untuk tekak aku yang pelik ni je.

Terima kasih Kak AJ, kerana telah memperturunkan ilmu yang sangat berguna ini. =)

Walaupun rupanya tak best, tapi rasanya masih boleh diselamatkan. Hehe. Alhamdulillah.

Resepinya ada kat sini -->

No comments:

Post a Comment