Thursday, December 18, 2008

Leicester : Reunited

Alhamdulillah, by Allah's will, finally four of us (9/301, Kolej Akasia INTEC) reunite again. Sulit benar nak cari masa yang sesuai, yang semua orang berkelapangan untuk berkumpul bersama, sehinggalah akhirnya pada winter break kali ni aku, diiringi Yenn dan Meni, berjaya juga turun ke Leicester melawat Yaya dan Burn.

Tabik spring kepada tuan rumah, walaupun mereka berdua keletihan kerana baru sahaja menempuh perjalanan yang tak kurang panjangnya dari Plymouth, tapi layanan kepada tetamu yang tak diundang ini tetap first class! Seperti yang dijanjikan oleh Yaya dalam setiap kali perbualan telefon dengannya sebelum ini, kami berlima berkenduri ayam goreng Maryland di Holloway House, Oxford Court kurang dua jam selepas tiba di Leicester. Thanks Yaya, kerana telah memenuhi janji-janjimu itu, sedap betul ayam Maryland, hehehe =)

Lunch at Wok & Grill

University of Leicester, alma mater Tipah Jowo & Abu Tempe

After skating. Muka tak penat langsung!

Puas memberi makan burung dan swan di tasik, melompat-lompat macam budak-budak dekat playground, window shopping di High Cross, malam itu kami berlima mencuba bakat terpendam di Leicester-on-ice. Pertama kali skating, sabar ajelah! Skating surface tersangat icy and slippery, tambah lagi dengan ketidakpandaian membrek dengan kaki, kemungkinan untuk terseliuh adalah sangat tinggi! Dapat skating di tepi-tepi pagar pun jadilah, berbaloi jugak laburkan
8 pound malam tu. Tapi, yang penting, tersangat excited dengan percubaan pertama ini, dan tersangat jeles dengan Yaya dan Burn yang kejap je dah terer skating!

Yang penting, aku puas sebab dapat jugak luangkan sedikit masa bersama ex-roomate ku yang dah lama tak ku temui itu, walaupun terkilan sebab tak sempat buat pillow talk (u can blame on me, ya!).

By the way, I definitely love Leicester!
Sangat suka dengan townnya yang comel, dan kampusnya yang cantik!

To Yaya & Burn, thanks for everything and all da best, aku doakan semoga Allah permudahkan jalan untuk kalian berdua. Cepat-cepat makan nasi minyak, aku dah tak sabar nak jadi tukang pegang bunga manggar! =)


No comments:

Post a Comment