Friday, December 25, 2009

Nikah & Kahwin

Tahun 2009 menyaksikan beberapa orang temanku mengambil keputusan untuk mengakhiri zaman bujang mereka, pada usia yang masih boleh dikira muda iaitu 22 tahun. Satu demi satu undangan ke walimah masing-masing melayang secara maya ke akaun Facebookku. Rasa terkilan yang teramat sangat semestinya kerana terlepas peluang untuk meraikan teman-teman di hari bersejarah mereka.

Tahun 2010, aku jangka akan lebih ramai lagi teman-teman naik pelamin, memandangkan kebanyakannya telah atau hampir menamatkan pengajian masing-masing. Erks...

Buat teman-teman yang dikasihi, kalungan tahniah untuk kalian, selautan doa ku layangkan dari kejauhan. Aku meraikan hari bahagia kalian dalam doa tulus dengan penuh kesyukuran.

Semoga alam baru ini akan menjadikan hidup kalian lebih bermakna di samping insan tersayang, semoga rumah tangga yang dibina mendapat restu dan barakah dari-Nya, semoga kalian menjadi penyejuk mata pasangan masing-masing, semoga dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah, semoga menjadi pasangan yang bercinta hingga ke syurga.

Walimah Farhana 27 November 2009

Classmate aku dari tahun empat sampai tahun enam di SK Dato' Hashim 1. Ana pecah rekod batch kami, the first one who ties the knot. Alhamdulillah aku sempat menyaksikan detik dia bergelar isteri (aku attend majlis pernikahannya pada Aidilfitri lepas) jadi taklah rasa terkilan yang amat sangat.

Walimah Maryam Jameela 27 November 2008

Classmate aku masa form four. Kak Ila juga merupakan pemecah rekod pertama untuk batch Naimians SPM 2004. Ramai lagi akan menyusul jejak Kak Ila selepas ini, hehe.

Walimah Maisarah 5 Disember 2009

Aku tak pernah sekelas dengan Arah sewaktu zaman sekolah menengah, tapi kenal baiklah juga sebab kami sama-sama golongan penghuni asrama Naim yang tegar. Arah pendiam masa sekolah dulu, tak sangka dia antara yang paling awal kahwin antara kami.

Walimah Adilah 19 Disember 2009

Adilah classmate aku dari form one sampai form four. Lama tu. Agak rapat jugalah dengannya, walaupun Dilah selalu kena buli sebab bukan budak asrama, hehe. Ini pun lagi sorang yang dah buat aku terperanjat ternganga bila tahu dia akan kahwin. 19 Disember ni tarikh keramat apa agaknya ya, ada tiga majlis sekaligus.

Walimah Yuzirah 19 Disember 2009

Yuzirah schoolmate di Naim sampai form three sebelum dia bertukar ke MRSM Kuala Berang. Walaupun tak rapat dengannya, tapi dek kerana aura tautan ukhuwah Naim yang kuat, maka sampai juga undangan majlisnya kepada kami teman-teman lama.

Walimah Azlina 19 Disember 2009

Mc Naa merupakan pemain congga yang unggul untuk kumpulan nasyid Soutun-Naim di zaman sekolah dulu. Tak pernah sekelas dengannya, tapi still kenal baik sebab Mc Naa pun merupakan penghuni asrama tegar macam aku.

Er...peer pressure la juga kan bila tengok teman-teman dah berumah tangga?!

3 comments:

  1. salam ring....tngk blog ain gak...huhu..episod kawen....pressure ke..insyaAllah lau jodoh awla..maka awla la ring....may God bless u... pray 4 our success n .... ?? guess what..huhu.. kawen awal??

    ReplyDelete
  2. peer pressure.. sangat.... T_T

    ReplyDelete
  3. bila baco blog mu ing, aku terasa la pulak ke'peer presure'an semakin bertambah.. adeih...

    ReplyDelete